Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 2 zł dla biletów do wartości 39,99, 3 zł dla biletów o wartości do 59,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, Bilety i karnety on-line nie podlegają zwrotowi.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 2 zł dla biletów do wartości 39,99, 3 zł dla biletów o wartości do 59,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, Bilety i karnety on-line nie podlegają zwrotowi.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
Bilety Mischa Maisky & NFM Orkiestra Leopoldinum - Wrocław, 15 czerwca 18:00
Czytaj więcej o wydarzeniu
Dobrze znany wrocławskiej publiczności Mischa Maisky należy do najwyżej cenionych wirtuozów wiolonczeli naszych czasów. Występ tego artysty z NFM Orkiestrą Leopoldinum będzie jedną z wielkich atrakcji dobiegającego końca sezonu artystycznego. W programie znajdą się dzieła Gustava Mahlera, Franza Schuberta, Maxa Brucha i Béli Bartóka.
Koncert rozpocznie sławne Adagietto, czyli czwarta część V Symfonii Mahlera. Uważa się ją za list miłosny poświęcony ukochanej, a następnie żonie kompozytora, Almie Schindler. Świadczy o tym pełen liryzmu nastrój muzyki, opartej na śpiewnej melodyce, a także zacytowanie przez Mahlera motywu symbolizującego spojrzenie miłosne, zaczerpniętego z Tristana i Izoldy Richarda Wagnera. Adagietto spopularyzował także włoski reżyser Luchino Visconti, wykorzystując je w swoim filmie Śmierć w Wenecji.
Następnym utworem w programie jest Sonata Arpeggione a-moll Franza Schuberta. Dzieło powstało w listopadzie 1824 roku, prawdopodobnie na zamówienie Vincenza Schustera, artysty będącego wówczas u szczytu popularności. Zdobył ją dzięki grze na arpeggione, wynalezionym zaledwie rok wcześniej instrumencie strunowym wyglądającym jak gitara, z którego dźwięk wydobywało się smyczkiem. Sonata doczekała się publikacji dopiero w 1871 roku, kiedy o arpeggione nikt już nie pamiętał. Ponieważ jednak utwór sam w sobie jest niezwykle atrakcyjny, prędko powstały rozmaite jego aranżacje przeznaczone na instrumenty będące w powszechnym użyciu, takie jak flet, altówka czy właśnie wiolonczela.
Drugą część wieczoru rozpocznie Kol Nidrei, jedno z najpopularniejszych dzieł Maxa Brucha. Zwrot ten oznacza po aramejsku „wszystkie ślubowania”. Jest to modlitwa odmawiana wieczorem przed świętem Yom Kipur. W utworze niemieckiego twórcy solo wiolonczeli ma imitować śpiew kantora podczas modlitwy w synagodze. Twórca przyznawał, że chociaż był protestantem, to głęboko poruszało go piękno żydowskich melodii. Koncert zwieńczy wykonanie Divertimento Węgra Béli Bartóka. Kompozycja ta powstała w 1939 roku na zamówienie Paula Sachera, dyrygenta Basler Kammerorchester. Tytuł odnosi się do utworów rozrywkowych pisanych w okresie klasycyzmu. Artysta, nawiązując do nich w swoi dziele, jednocześnie korzystał z muzyki ludowej swojego kraju. Kapryśna rytmika oraz aluzje do zwrotów melodycznych charakterystycznych dla muzyki węgierskiej sprawiają, że jest to dzieło niebanalne, świeże i zaskakujące.
Program:
G. Mahler Adagietto z V Symfonii
F. Schubert Sonata Arpeggione a-moll D. 821 (oprac. na wiolonczelę i smyczki V. Mendelssohn)
***
M. Bruch Kol Nidrei op. 47
B. Bartók Divertimento Sz.113 BB.118
Wykonawcy:
Alexander Sitkovetsky – skrzypce, prowadzenie
Mischa Maisky – wiolonczela
NFM Orkiestra Leopoldinum
Koncert rozpocznie sławne Adagietto, czyli czwarta część V Symfonii Mahlera. Uważa się ją za list miłosny poświęcony ukochanej, a następnie żonie kompozytora, Almie Schindler. Świadczy o tym pełen liryzmu nastrój muzyki, opartej na śpiewnej melodyce, a także zacytowanie przez Mahlera motywu symbolizującego spojrzenie miłosne, zaczerpniętego z Tristana i Izoldy Richarda Wagnera. Adagietto spopularyzował także włoski reżyser Luchino Visconti, wykorzystując je w swoim filmie Śmierć w Wenecji.
Następnym utworem w programie jest Sonata Arpeggione a-moll Franza Schuberta. Dzieło powstało w listopadzie 1824 roku, prawdopodobnie na zamówienie Vincenza Schustera, artysty będącego wówczas u szczytu popularności. Zdobył ją dzięki grze na arpeggione, wynalezionym zaledwie rok wcześniej instrumencie strunowym wyglądającym jak gitara, z którego dźwięk wydobywało się smyczkiem. Sonata doczekała się publikacji dopiero w 1871 roku, kiedy o arpeggione nikt już nie pamiętał. Ponieważ jednak utwór sam w sobie jest niezwykle atrakcyjny, prędko powstały rozmaite jego aranżacje przeznaczone na instrumenty będące w powszechnym użyciu, takie jak flet, altówka czy właśnie wiolonczela.
Drugą część wieczoru rozpocznie Kol Nidrei, jedno z najpopularniejszych dzieł Maxa Brucha. Zwrot ten oznacza po aramejsku „wszystkie ślubowania”. Jest to modlitwa odmawiana wieczorem przed świętem Yom Kipur. W utworze niemieckiego twórcy solo wiolonczeli ma imitować śpiew kantora podczas modlitwy w synagodze. Twórca przyznawał, że chociaż był protestantem, to głęboko poruszało go piękno żydowskich melodii. Koncert zwieńczy wykonanie Divertimento Węgra Béli Bartóka. Kompozycja ta powstała w 1939 roku na zamówienie Paula Sachera, dyrygenta Basler Kammerorchester. Tytuł odnosi się do utworów rozrywkowych pisanych w okresie klasycyzmu. Artysta, nawiązując do nich w swoi dziele, jednocześnie korzystał z muzyki ludowej swojego kraju. Kapryśna rytmika oraz aluzje do zwrotów melodycznych charakterystycznych dla muzyki węgierskiej sprawiają, że jest to dzieło niebanalne, świeże i zaskakujące.
Program:
G. Mahler Adagietto z V Symfonii
F. Schubert Sonata Arpeggione a-moll D. 821 (oprac. na wiolonczelę i smyczki V. Mendelssohn)
***
M. Bruch Kol Nidrei op. 47
B. Bartók Divertimento Sz.113 BB.118
Wykonawcy:
Alexander Sitkovetsky – skrzypce, prowadzenie
Mischa Maisky – wiolonczela
NFM Orkiestra Leopoldinum